Dotaz
1.
: Je možno provozovat lokomotivy s dekodérem i na "klasickém" systému
napájení /pulsní zdroj,reg.transformátor/ ?
Nedoporučuji
centrála systému LZ 100 je po praktických testech náchylná i na modulaci
vlastního napájení při zatíženém trafu kolejového okruhu. Doporučujeme
napájení čistým 16V st. Napětím u větších kolejišť ještě rozdělit
na obvody napájející LZ + LR jednotky a trafo napájející LS + LV jednotky.
Dotaz
2. :
Je třeba upravovat izolované úseky na kolejišti v případě použití digitálního
řízení /mám na mysli především zmiňované skryté smyčky/ ?
Digitální
systém v konfiguraci s dekodéry nepotřebuje žádné dělení
kolejiště. Pouze u velkých kolejišť dělení dle předpokládaného výkonu
např. naše kolejiště je na dvě části. Zpětné
smyčky řeší jednotka LK 100 – ověřeno funguje na našem kolejišti.
Dotaz
3.
: Řeší systém digitálního řízení kolejiště také otázku obsazenosti
kolejového úseku vlakem /s tím souvisí také automatické stavění návěstidel
na návěst "Stůj" po průjezdu vlaku/ ?
Obsazení
bloků kolejiště technicky řešíme pomocí jazýčkových kontaktů.
Vyhodnocení jejich sepnutí provádí jednotky LR. Vlastní logiku pohybu a světel
řeší PC s programem RailCo 4.0.
Dotaz 4.
: Mohou být výměny,které by byly ovládány digitálně,vybaveny výše zmiňovanými
přestavníky fy.TT-Bahnen,nebo je možno použít i přestavníky bez konc. vypínání
? Podává systém také informaci o poloze výměny ?
K výše
zmiňovaným přestavníkům se nemohu vyjádřit. Jednotky LS 100/110 vysílají
na přání impuls dané délky, nebo stálý proud do příslušného zařízení.
Naše přestavníky mají kontakty dorazu a po přeložení tedy rozpojí obvod.
Pokud by to nebylo, šlo by použít pulzní režim. Jednotky LS 100 vrací systému
polohu výhybek. Obecně je třeba vysoké spolehlivosti chodu. V praxi
zjistíte jak je spolehlivost zařízení (kolejiště) důležitá.
Dotaz
5.
: Může obvod určený pro ovládání výměn spínat i dvě výměny najednou
/v případě kolejových spojek,kde musí být oba jazyky výměn ve shodné
poloze/ ?
Není
důvod aby to nefungovalo.
Dotaz
6.
: Poslední dotaz se týká využití PC při řízení kolejiště.Předpokládám,že
počítač slouží především k ovládání výměn a návěstidel.Existuje i
nějaké další jeho využití ?
To
by jste ten program urazil. Program řeší provoz komplexně:
-
Pohyb
lokomotivy v každém úseku rychlostí, kterou definujete
-
V traťovém
úseku lze nastavit rychlost „zelená“ (např. 70 Km/hod) a rychlost „žlutá“
(např. 40 Km/hod)
-
V traťovém
bloku lze definovat „vjezdový“ kontakt = přiřazení do bloku, „předvěst“
= počátek plynulého brždění soupravy před návěstím na minimální
rychlost a stop kontakt, kde souprava zastaví.
-
Lokomotivy
mají definovanou interní přepočtenou rychlostní charakteristiku = jedou
tedy přepočtenou rychlostí v měřítku trati.
-
Lze
definovat pojem „vlak“ , který má danou délku a hmotnost. Ta spolu s výkonem
lokomotivy určuje kinematické
vlastnosti soupravy. Vlak může táhnout i několik digitálních lokomotiv a
jeho chování je pak dáno součtem jejich výkonů.
-
Dispečer
PC dále kompletně nastavuje traťové cesty, hlídá bezkolizní průjezd
souprav, umožňuje automatické přiřazení volných kolejí při vjezdu do nádraží
a jízdu podle jízdního řádu. Jízdní řád může být různý pro každý
den v roce.
-
Systém
je „otevřený“, takže pak si s ním můžete dělat co chcete.